Webe Suck - Account Termination Refund Cheating Case: Actual Refunded Amount Way Less Than Account Balance Which Was Deceiving #terminatewebe #report2MCMC


#1

Webe Suck - Account Termination Refund Cheating Case: Actual Refunded Amount Way Less Than Account Balance Which Was Deceiving #boycottwebe #report2MCMC

webe Suck: Account Balance Refund Scam Cheating Case

When my webe mobile account was suspended abruptly due to my rejection of webe marketing’s up-selling call (which violated Malaysia Personal Data Protection Act and pushed blame to its parent company TM), I saw that my account has a balance of RM606.

After multiple dealings with webe’s lackluster and unacceptable level of customer service, I’ve come to the conclusion that enough is enough and requested account termination with a plan to use my account balance to purchase mobile & broadband service from other telcos.

When I requested for account termination over the phone, I requested for the account refund amount. However, webe customer service manager just said webe will deduct my account balance with any unpaid amount and then refund the balance. She was not able to tell me an exact amount.

Anyway after multiple tries to contact webe’s horrendous customer service, webe came back to me after many days later that the refunded amount will be RM106. WTF, this is totally scam!

I made the decision to terminate my account based on the information on my account balance displayed in webe Self Care portal so that I can use the balance to purchase mobile plans from other service provides. But now webe suddenly decided to refund only RM106 instead of RM606!

This is robbery in broad daylight! I’ve reported the case to both MCMC and KPNKK.

If you face similar scam or cheating case from webe or has experienced any level of unacceptable service such as unsolicited marketing call from webe, please report to MCMC so that the authority know how bad the scam & cheating problem at webe.

Just today, there is this case of Webe Mobile misleading scam marketing on Facebook ad trying to cheat customers with false promise of RM49 price & free hotspot.

If you follow webe complaints, you will know that there is a trend of bad customer service and deceiving false advertising by webe. Avoid webe if possible, there are lots of service providers in Malaysia that provide way better service at more affordable prices.


Do not subscribe to webe Mobile or webe Broadband due to scam & violation of Malaysia Personal Data Protection Act on top of lousy customer service
#2

Reply below just showed webe lying to me once again, please see the screenshot above that my credit limit was RM500 not RM606 as webe claimed. RM606 was my account balance.

Dear,

Good day to you.

Regarding your inquiry, kindly be informed that RM 606.00 is the balance of your credit limit.

Should you require further assistance, please respond to this email. We will be happy to assist you.

Please be informed that you may receive a survey via email to rate the support I have provided to you. I would appreciate if you could spend a few minutes of your time to fill out the survey.

Your Email Ticket ID: C-4xxxxxx

Thank you.

Regards,

Customer Care Consultant
Operating Hours: 9.00am - 7.00pm (Daily)

Wow! Whatever excuses webe come up with (not forgetting webe blamed its parent company TM for violation of Personal Data Protection Act), never had I seen any other telcos try to deceive its users with the information on its user portal the way webe does, speaking from my experience as a postpaid customers of different telcos in Malaysia.


#3

feel sorry for you but I think total amount refunded to you mentioned by webe is correct. its RM106. There is no cheating. your credit limit is RM500. then your excess payment is RM106 that’s mean your credit limit is RM606. credit limit means if you’re using webe for months but didn’t pay accordingly until it reached RM500 then your account will be automatically suspended. it does not mean that RM500 is your money. it’s only credit limit amount fixed by their telco. webe does suck with termination refund process by taking to much time to refund our money but sorry to say, for your case, webe is not cheating on you.